Nieuwe TV serie: Liar

Zit je klaar voor de waarheid?

CHALLENGE
BBC First lanceerde haar spannende nieuwe TV serie ‘Liar’. Boy meets girl klinkt als een klassieke love story, maar niets blijkt minder waar wanneer beiden totaal andere herinneringen hebben aan hun spannende nacht. Liegt zij of is hij echt te ver gegaan?

APPROACH
Als onderdeel van een gedegen multi-platform mediastrategie van Mediaxplain*, verzamelde XMPLE een selecte groep serie liefhebbende content creators om Liar te lanceren op social platforms. Micro influencers die, middels hun creativiteit, autoriteit en bereik, een breed publiek zouden enthousiasmeren om hun zaterdagavond te vullen met te gekke lineaire televisie.

EFFECT
Onze timing was perfect: door micro influencers met creatieve content in te zetten vlak voor de eerste aflevering, werd een discussie over de serie gestart die nog weken voortleefde. En belangrijker: het leidde tot een groep kijkers die week in week uit met de karakters uit Liar meeleefden. De hoge mate van engagement toont het succes van onze aanpak.

Micro influencers:          14
Bereik in doelgroep:       244.395
Engagement rate:          4,86% (1-3% benchmark)

Bbc First

Kiki Liar
Amayzine Liar